spellings fouten en rare zinnen:
1: ik heb dyslectie
2: Er staat geen Word op deze laptopAl zijn er opmerkingen of andere dingen,
Wilt u ze alsjeblieft melden?Dit is een grote lap tekst voor degene die het niet wil lezen, in de laaste comment staat een samenvatting

Deze recensie gaat over het nieuwste album:
Chinese DemocracyInleiding: •Dit album is grotendeels door een andere band gemaakt als de originele line up die iedereen is gewent van Guns N' Roses, jammer dat iedereen verwachte dat dit album in de oude stijl is gecomponeerd maar dat is het niet, Axl Rose heeft een nieuwe weg ingeslagen met Guns N' Roses en nieuw leven erin geblazen
(het is dus gewoon nog Guns N' Roses maar in een nieuw jasje )
Wat ik positief vind. Mijn persoonlijke mening over dit album is dat het een super album is en dat de mensen er niet zo over moeten zeuren dat het een slecht album is alleen omdat Axl Rose met de zelfde naam is doorgegaan maar niet met dezelfde stijl.
1: Chinese Democracy: ••De intro begreep ik eerst niet toen ik naar het nummer luisterde.
Maar volgens mij wouw Axl bij het eerste nummer meer een sfeer scheppen die er bij het nummer: "Welcome to the Jungle" er ook was, •Want het nummer "Welcome to the Jungle" begint ook rustig met een paar tonen die zich herhalen en daarna bouwt het nummer zich op.
Bij "Chinese Democracy" is het een intro van Chinese instrumenten die later overgaan in drums met gitaar. En daarvandaan bouwt het nummer zich op in een rap tempo.
Na Axl zijn beroemde schreeuw( ) begint het lied.
De zangpartij meerstemmig, dus ik vroeg me gelijk af hoe ze dat live gingen doen, maar ik vind dat ze het nog handig hebben opgelost.
Maar de meerstemmigheid van de zangpartij vind ik vooral ondersteunend voor de hoofd zang partijzang zodat hij er ook meer uitspringt.
Ik vind zelf de verdeling onder drums, gitaar en synthesizer goed verdeelt onder het gedeelte bij: "If they were missionaries etc.." goed verdeelt, beetje terugkomend chinese sfeer van de intro.
De Pre solo die voor de 1e solo komt, is wel lekker druk maar past zich ook aan op de druk die zich op de zangpartij zet van Axl (en zijn ingezongen meerdere stemmen) past zich goed aan de toonsoort aan waar het stuk in staat (D mineur)
Dan solo 1:
Goede solo.. niet te druk.. een soort introductie van de 2e solo die er achter aan komt.
Dan solo 2:
Valt gelijk goed binnen met bijna een waterval die doorblijft gaan van noten, gekke en moderne geluiden die we niet verwacht zijn omdat ze nooit zijn gespeelt door Slash.
Goede solo, goed getimed
Die solo gaat als laatste bij de laatste vers ook nog eens lekker door om de druk extra groot te maken bij het stukje:"You think you got it all locked op inside"
Als laatste is de spanning het grootst in vergelijking met de rest van het lied en dan in een klap..
is het weer in de rust van de intro..
2: Shackler's Revenge:
De intro komt gelijk als een wervel storm op je af..
Dan daarna gelijk rust, waarmee daarna het nummer zich opbouwt.
De drums heeft een goede cadans, blijft er ook goed in voor de rest van het lied.
De zang partij is verdeeld in meerde stemmen, net zoals bij het 1e nummer.
Nu komen vooral de onderste stem en de bovenste stem goed naar voren,
Geeft ook een sfeer aan het lied zelf, dat er iets niet helemaal pluis gaat.
Het geeft een sfeer aan dat iemand met een geweer gericht staat op iemand anders en die dan begint te schreeuwen: "I don't believe there's a reason.." Wel aparte sfeer. Nu nog rustig met een gitaar met een wah-wah pedaal overheen.
Dan vers 2.
herhaling van de intro, maar voor je gevoel luistert hij wat "comfortabeler" omdat je hem al eerder hebt gehoord en dat hij er ook al in "thuis hoort"
Dan de solo:
Begint eerst met een rustige gitaar met een break.
Ik dacht zelf toen ik voor het eerst het nummer luisterde dat het lied al afgelopen was
Dan begint de onheil. Een solo die totaal opgaat in de sfeer van het lied.
vreemde geluiden soms tussen door of "moderne geluiden" wat we niet echt gewent zijn van Guns N' Roses nummers.
dan hetzelfde bij het einde als bij "Chinese Democracy".
Het einde, Niet zo druk als de solo die gespeeld is en is voor je gevoel iets rustiger maar alsnog weer druk,
gewoon rustig het refrein met daaronder een gitaar die het ondersteunt
en het lied eindigt met de intro en dan voor je gevoel past de intro, heel goed thuis in het nummer zelf.
3: Better:
Rustige intro (mag ook wel na een nummer met een intro die gelijk op je afkomt)
Intro wordt ook als motief door heel het lied doorgespeeld wat vaker voorkomt op dat album is me opgevallen.
Zang partij komt erbij die de gitaarpartij herhaald..
Mooi rustig.. integenstelling tot de rest van de eerste 3 nummers.
Als we bij vers 1 komen dan is het ook niet gelijk alle snelle onheil maar gewoon rustig, rustige zangpartij overheen en de gitaar speelt de motief van de intro nog een keer eroverheen.
dan bouwt het lied zich op naar het refrein.(het stukje:"All that I wanted was.."
De accenten van de drum en gitaar vallen mooi gelijk met het orkest wat erachter speelt.
Dan een kleine gitaar solo nog niet gek druk, maar niet heel erg rustig
past mooi bij het geheel van de vers van het refrein.
Daarna vers 2, niet zo gek lang, dan herhaling van de intro waarna het refrein weer komt waarna de solo zich naar de bridge van het lied opbouwt.
En het bouwt zich naarmate steeds meer op voor het harde gedeelte van de bridge waar de stem partij er ook nog eens wat extra druk opgooit.
Dan wordt het weer rustiger het bouwt zich af, dan refrein waaronder nog eens een solo wordt weggegeven die het ondersteunt maar ook nog een laatste paar klappen op het stuk uitdeelt
dan komt de laatste solo die het stuk laat afbouwen bij het stuk waarover Axl zingt:"Na, na na na etc.. bouwt het stuk zich steeds meer af tot de intro weer wordt herhaald, vind ik een mooie cirkel die mooi rond is gemaakt.
4: Street of Dreams:
Mooie rustige piano intro waaronder een akoestische gitaar de akkoorden meespelt, het deed me in het begin wel denken aan:"November Rain"
Dan bouwt het zich op, elektrisch gitaar komt er bij, ook niet te hard
Mooie ondersteuning van het orkest wat er achter zit alleen waar blijft de drum?
dan begint Axl te zingen en dan verdwijnt het meeste
behalve de piano met hier en daar een akoestische gitaar of een bas partijtje die een beetje “spelen” met de melodie en de piano partij.
Bij het einde van het eerste rondje (voordat de drum invalt) komt er nog een akoestische gitaar bij, drumt valt in en elektrisch gitaar.
Stuk begint op te bouwen. Orkest weer eronder. Daarna na het stuk waar Axl heel lang "The Blues" volhoudt komt er een piano break, waar later ook weer het orkest en elektrisch gitaar invalt, mooi gedaan het bouwt zich weer op voor de gitaar solo.
Dan de solo:
Mooie rustige solo die zich is rustig houdt voor de eerste paar thema's dat de gitaar partij speelt, dan wordt de solo drukker, alle partijen gaan daarin op en dan aan het einde van de solo een mooie gitaar break.
Dan bij het stuk: "I don't know just what I should do.." voor de 2e keer doet alles mee, mooi orkest stuk opgehaald anders dan de 1e keer. daarna een tussenstuk wat weer teruggaat naar de intro die de piano partij herhaald maar dan met elektrisch gitaar eronder, de gitaar klimt omhoog en dan klomt er een gloedgolf over je heen van alle instrumenten waaronder een gitaar solo wordt gespeelt die zich mee laat gaan met de zang partij, net zoals het orkest doet ongeveer hetzelfde, daarna het omgedraaide Axl gaat mee met de gitaar partij. Gitaar en Orkest sluiten als laatste mooi op de zelfde paar noten,
In het algemeen een mooi stuk alleen na het stuk dat als laatste de piano intro wordt herhaald dat je daarna een gloedgolf van alle instrumenten krijgt maar dat is mijn persoonlijke mening, smaken verschillen
5: If the World:
1 van mijn favourieten van het album
Intro begint met het motief wat bijna vrijwel door alle instrumenten wordt herhaald, mooie akoestische gitaar partij wat zich opbouwt met de drum en de bas ook nog iets van zijn motiefje laat horen, de piano speelt nog ff wat en het orkest valt mooi in samen met een elektrische gitaar die het motief van de akoestische gitaar overneemt met wah-wah pedaal.
Dan begint de zangpartij: mooi gezongen, zonder kraak in zijn stem en dan zo hoog, dat heeft wel wat. Heb het eigenlijk amper zo meegemaakt op opnames en hij gaat goed om met zoals mijn broer het noemt: zijn vernachelde stem van 2006.
Maar iets drukker met een bas die zijn motiefje speelt als het stukje na de akoestische gitaar wat zich daarna weer rustig tot rust brengt met de bas
die een melodietje naar beneden speelt.
Dan heel rustig met akoestisch gitaar die het motiefje speelt waarop het stuk is gebouwd met drum en bas, waardoor soms ff een piano tussenkomt, dan bouwt het zich op met een elektrisch gitaar die daar (nog) rustig het motiefje meespeelt.
Dan het refrein waar het motiefje harder wordt gespeeld door de elektrische gitaar en waar de rest nog steeds dezelfde partij blijft spelen.
Dan komt het stuk weer tot rust, wordt een effect op alles gegooid dat het net lijkt alsof je luistert met dichte oren.
dan weer rustig met gitaar en piano, maar daarna bouwt het stuk zich steeds harder en harder op voor de solo die eerst door een elektrische en akoestische gitaar een beetje wordt afgewisseld.
Daarna neemt de elektrische gitaar het over die gelijk in een mooi maar niet te druk tempo zijn stukje gaat spelen, en na de solo wordt hier en daar nog eens wat toegevoegd door de solo gitarist.
Daarna als outro een mooi akoestische gitaar, mooi in sfeer van het stuk allemaal en sluit goed af op een "clean noot" waarna daarna een elektrische gitaar nog het laatste woord neemt.